1. Avaleht
  2. Majandus
  3. Eesti on maailma e-kaubanduse indeksis 14. kohal
Eesti on maailma e-kaubanduse indeksis 14. kohal

Eesti on maailma e-kaubanduse indeksis 14. kohal

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas tänas Eesti E-Kaubanduse Liidu 11. aastapäeval e-ettevõtjaid ning tunnustas liitu ja koostööpartnereid aktiivse e-kaubanduse edendamise eest.

„E-kaubandusest on saanud hea tervisega majanduse lahutamatu osa ja ka Eesti e-kaubandus kasvab tublisti. Eesti Panga maksete statistika põhjal on sel aastal e-kaubanduse maht kasvanud ligi 30 protsenti ning hiljutine „e-esmaspäev“ oli äärmiselt populaarne,“ tänas minister Taavi Aas e-kauplejaid liidu aastapäeval. „Eesti e-kaubanduse käekäik on digiriigi kuvandi taustal viimastel aastatel palju arutelu tekitanud ja teema on nii sisuliselt kui õiguslikult suurema luubi all olnud. Veel mullusega võrreldes oleme edetabelis tõusnud tervelt 6 kohta, mis maailma mastaabis on suurepärane tulemus,“ kiitis Aas.

Eesti E-Kaubanduse Liidu 11. aastapäeva eel avaldatud ÜRO Kaubanduse ja Arengukonverentsi (UNCTAD) tellitud uuringust selgus, et eelmise aasta andmete põhjal asub Eesti ettevõtjalt-tarbijale suunatud e-kaubanduse indeksis 152 riigi seas 14. kohal. Esikohta hoiab jätkuvalt Holland, Eestile eelnevad vahetult Ameerika Ühendriigid ning järgneb Hongkong. Eelmisel aastal asus Eesti 20. kohal. Naaber- ja lähiriikidest asuvad Soome 4., Rootsi 18., Leedu 30., Poola 31., Läti 35. ja Venemaa 40. kohal.

„Eesti heale tulemusele on kindlasti kaasa aidanud veebipoodide populaarsuse kiire kasv ning tarbijateadlikkust kasvatavad kampaaniad. Suure arenguhüppe on teinud Eesti e-kauplejad, kuid oma roll on siin kindlasti ka Eesti E-kaubanduse Liidul ja Maakondlike Arenduskeskuste võrgustikul, kes aktiivselt e-kaubandust edendavad,“ märkis minister Taavi Aas.

Samuti liidu aastapäeval osalenud väliskaubandus- ja infotehnoloogiaminister Kaimar Karu sõnul teeb 14. koht maailmas loomulikult heameelt ja on tunnustuseks Eesti e-kauplejate tublile tööle ning Eesti e-keskkonna usaldusväärsusele. „E-kaubanduse lisandumine jaekaubandusele on andnud kaupmeestele häid lisavõimalusi enda klientide teenindamiseks ja uute leidmiseks – tootevalik on lai, poesaalid jäävad kogu pakutava kauba jaoks tihti kitsaks ning üha rohkem inimesi eelistab kaubavalikuga tutvuda ning oste sooritada just internetis. Lisaks valikule ning hinnale on oluline ka mugavus. Eestlaste seas on e-ostlemist kahtlemata soodustanud ka tihe pakiautomaatide võrgustik, mis hõlbustab märkimisväärselt tellitud kauba kättesaamist. E-Kaubanduse Liidu andmetel on Eesti pakiveo korraldamises maailmas esikohal ning pakiautomaatide arendamisel oleme kindlasti üks juhtivatest riikidest,“ tunnustas Karu.

E-Kaubanduse Liidu juht Tõnu Väät selgitas liidu 11. aastapäeval, et Eestist on uuringus eespool riigid, kus e-ostleb enam kui 80 protsenti elanikest ning tahapoole jäävad mitmed teised Euroopa riigid, sealhulgas nt Läti, Prantsusmaa, Rootsi ja Lõuna-Euroopa riigid. „Tuleval aastal on plaanis majandusministeeriumi toetusel veelgi tihendada Maakondlike Arenduskeskuste võrgustiku ning Eesti E-kaubanduse Liidu vahelist koostööd, et edendada e-kaubandust nii alustavate kui ka juba tegutsevate ettevõtjate seas,“ rääkis Väät.

Kuigi e-kanalite kasutamine äriplaani osana on kujunenud kaasaegse ettevõtluse normiks, siis mullune statistika näitab, et veidi vähem kui 20 protsenti ettevõtjatest on veebi kaudu kaupu või teenuseid müünud ning vähem kui 10 protsenti on teinud seda piiriüleselt teistesse riikidesse. Vaatamata sellele kasvas e-kaubandus Eestis 2019. aastal hinnanguliselt 30 protsenti.

Head Uudised GoodNews