Möödunud nädalal käivitati edukalt Operaili Tapa depoos valminud Baltimaade ja lähiregiooni esimene LNG-liinivedur.
„LNG-liinivedur on üks meie fookusprojekte niigi keskkonnasõbraliku raudteetranspordi veelgi loodussäästlikumaks muutmisel,“ sõnas Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu. „Loodame pärast vajalike testide ja analüüside teostamist näha eeldatud positiivset tulemust heitmete vähendamise osas ja järgmiste sammudena ka teised meie rasked liinivedurid LNG-le üle viia.“
Veduri ehitustööd kestsid viis kuud, mille jooksul ehitati ümber seni ainult diislikütuse toel kaubavedusid teostanud Ameerika päritolu General Electricu C36-tüüpi veduri kütusepaak, kuhu lisati LNG-mahutid. Vedurile paigaldati ka muud vajalikud süsteemid ja mitmekülgne turvavarustus, et tagada maksimaalne ohutus.
„Nüüd töötab vedur kahe kütusega, mis tähendab, et ta saab liikuda nii diislikütuse kui ka LNG jõul – see lahendus aitab kokku hoida 30% kütusekulusid ning masin paiskab õhku 20% vähem süsihappegaasi ja koguni 70% vähem vääveldioksiidi,“ selgitas Tapa depoo tegevjuht Mihhail Sinani.
Enne veduri töölerakendamist tuleb läbida testimis- ja sertifitseerimisperiood. „Esmajärjekorras lisame vastvalminud LNG-liinivedurile andurid, mille abil saame mõõta heitmetekogust ja teostada detailsemat keskkonnamõjude analüüsi. Sellele järgneb uue veduritüübi sertifitseerimiseks vajaliku dokumentatsiooni koostamine, katsed ja testsõidud nii meie kohalikul taristul kui ka avalikul raudteel,“ rääkis Sinani.
Vedusid asub LNG-liinivedur teostama eeldatavasti sügisel.