RUULISID TAASKASUTUS JA ENESEARENG I Õpilasfirmade laada käive ulatus 15 500 euroni
Nädalavahetusel Rocca al Mare ja Kristiine keskustes toimunud õpilasfirmade laada käive ulatus 15 500 euroni, kokku osales laadal 245 õpilasfirmat. Enim auhindu ja tiitleid noppis Tallinna 21. Kooli õpilasfirma Drycycle, kes toodab taaskasutatud materjalidest jalgratta sadulakotte ja veekindlaid sadulakatteid.
Kokku tõi Drycycle laadalt koju neli auhinda, neid tunnustati ühe Rocca al Mare keskuse uuendusmeelseima äriideena ja ühe suurima käibe tegijana, lisaks võideti eripreemiad Tallinna linnalt ning roheidee konkursilt Negavatt, millega pääseti ka 20 Negavati finalisti hulka.
“Laada ning saadud tunnustusega saime kinnitust, et Eesti inimestel on huvi jalgrattasõidu vastu, mida eelkõige just oma tootega innustamegi. Tulevikus plaanime toodet täiustada ja soovime, et linnaruum täituks jalgratturitega,“ ütles õpilasfirma Drycycle tegevjuht Rasmus Riim.
Laada korraldaja, Junior Achievement Eesti tegevjuhi Kersti Loori sõnul annavad õpilaste tooted läbilõike Eesti koolinoorte huvidest ja hobidest. „Võib öelda, et Eesti koolinoored huvituvad loodusest ja sisekujundusest, riietuvad stiilselt ja söövad tervislikult, mõtlevad kestlikult, armastavad taaskasutust ja loomi ning üha rohkem on noorte inimeste teadvusesse jõudnud vaimse tervise ja enesearengu teemad,“ kirjeldas Loor.
Ettevõtjatest ja ekspertidest koosnev žürii valis mõlemas kaubanduskeskuses välja ka laada parimad õpilasfirmad erinevate kategooriate lõikes:
Kristiine keskuse kolmeks parimaks tooteks valiti õpilasfirma KVA harivad arutlus- ja tegevuskaardid lapsevanematele lastega sisukaks ajaveetmiseks, õpilasfirma Aeg Maha! ülesannetega tegevusraamatud oma päeva analüüsimiseks ja õpilasfirma RingaLux vanadest lusikatest tehtud unikaalsed sõrmused.
Rocca al Mare keskuse kolme parima toote tiitli pälvisid õpilasfirma Kaiteki joogapallina kasutatavad ergonoomilised toolid, õpilasfirma Raal lauaarvutite komplekteerimis- ja hooldusteenus ning lõhnavad kaelakeed õpilasfirmalt Aroomia.
Õpilasfirmade laada läbivateks märksõnaks on taaskasutus, mille tunnustamiseks jagatakse igal aastal ka vastutustundliku ettevõtte tiitleid. Kristiine keskuse vastutustundlikumateks ettevõteteks olid tasapinnalistest kujunditest koosneva loogika- ja mõttemängu loojad õpilasfirmast Mõtteklots, kopra langetatud tammepuidust laua- ja põrandalampide tootja Lampi ning plastik pudelikorkidest ümbertöödeldud disainehete tootja Öko swäg.
Rocca al Mares tõid vastava tiitli koju puitmaterjali jääkidest taimekaste tootev õpilasfirma Plantox, taaskasutatud söögiriistadest sõrmuste autorid õpilasfirmast Sörmik ja mereklaasist valmistatud ehete kunstnikud õpilasfirmast Mereklaas.
Rahva lemmikuks valiti Järveotsa Gümnaasiumi õpilasfirma Timmu, kes on toonud turule kaasahaarava maffia-teemalise kaardimängu. Sotsiaalmeedia kuninga tiitli pälvis Tallinna 21. Kooli õpilased ja keskkonnasäästlike disainsallide autorid õpilasfirmast RÄÄD.
EBS eripreemiaga tunnustati Kohila Gümnaasiumi õpilasfirmat Wood Space, kes toodab puidust juhtmevabu telefonilaadijaid. Mainori eripreemia pälvis Hugo Treffneri Gümnaasiumi õpilasfirma KäpArt, kes müüvad varjupaiga kasside loodud kunsti, mille tulust 50% läheb varjupaikade toetuseks. UC rendi eripreemia pälvis Rocca al Mare Kooli õpilasfirma Kirjatasku, kelle tooteks on konspekteerimiseks mõeldud õppemapid.
Muuhulgas tuli õpilastel teha laadaks valmis ka 10-sekundilised toote reklaamklipid. Parima reklaamklipi tiitel läks jagamisele kahe Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilasfirmade vahel, mille võitsid ksülitooliga käsitöölimonaadide tootja Limonata ja telefoni tagakaanele kinnituva nahast kaarditaskude tootja Mani.