1. Avaleht
  2. Äri
  3. Parim linnamaastur? 5 soovitust
Parim linnamaastur? 5 soovitust

Parim linnamaastur? 5 soovitust

Linnamaasturid on Eestis viimase aastakümnega kõige enam populaarsust võitnud sõiduvahendid. Eesti pole siin muidugi erand, sama trend on valdav kogu Euroopas. 

Kuigi sõnaühend “linnamaastur” kõlab pisut ebaloogiliselt – linn+maastik ei käi justkui kokku -, on seda tüüpi masinate edu tarbijate seas vastupidiselt nimele üdini loogiline: kõrgem sõiduasend ja parem ülevaade liiklusest, ruumikus, suhteliselt taskukohane hind ning kõrge järelturu väärtus on mõned argumentidest, mis panevad ostjaid linnamaasturit tahtma.  

Järgnevalt viis soovitust, millised selle segmendi kasutatud autod on end ajas enim tõestanud.

Toyota RAV4

RAV4 on Toyota mudelite seas üks populaarsemaid. 

Tegemist on kubatuurilt keskmisest linnamaasturist veidi suurema autoga. Välisdisain on mõõdukalt modernne ja kandiline. RAV4 pagasiruum on mahukas ja tagumisel istmel jagub rohkelt ruumi, mis võimaldab ka kolmel täiskasvanul mugavalt pikale sõidule minna. 

Toyota nõrgimateks kohtadeks on liialt lühikese istmepõhjaga juhiiste, millel on õige ja mugava sõiduasendi leidmine pehmelt öeldes keeruline. Miinuseks võib lugeda ka veidi aegunud multimeediasüsteemi. 

Teisalt on Toyotad lausa legendaarselt vastupidavad ja nende ülalpidamine mõne Saksa noobelmargi linnamaasturiga võrreldes kordades taskukohasem.

Škoda Kodiaq

Kodiaq on ratsionaalse ja praktilise inimese valik. 

Kuigi Škoda on oma kõrget tehnilist taset ja vastupidavust korduvalt ja korduvalt tõestanud on talle ikka veel täiesti teenimatult külge jäänud sotsialismimaade odavauto maine. Kuigi Kodiaq ei pruugi olla väga inspireeriva ja emotsioone pakkuva disainiga auto, on tegemist siiski väga soliidse ja väljapeetud sõiduvahendiga. 

Škoda on selgelt kasu lõiganud oma emafirma Volkswageni kogemustest ja Kodiagi puhul on tegemist äärmiselt ergonoomilise autoga. Üllatusi ei paku ei eksterjöör ega interjöör, samas on kõik täpselt ja loogiliselt paigas ning autoga harjumine on ääretult lihtne. 

Erinevalt nii mõnestki konkurendist on Škodal valikus ka kütusesäästliku diiselmootoriga Kodiaqi mudelid, mille eelis kütusekulude kokkuhoiul tuleb välja just pikemaid vahemaid läbides.

Kia Sportage

Aeg, mil Korea autod sai kätte pea poole odavamalt kui Euroopa või Jaapani autotootjate oma, on pöördumatult möödas. 

Kia Sportage’i kaks viimast mudelipõlvkonda on samas hinnaklassis kui Toyota, Volkswageni või Škoda pakutavad analoogid. 

Kia eelis nende markide ees on palju rikkalikum standarvarustus – sama raha eest pakutakse palju rohkem mugavus- ja ohutusvarustust. 

Vastupidavuselt ja sõidumugavuselt ei jää Kia Sportage oma konkurentidele milleski alla, pigem vastupidi – mootorid on erksad, kütusekulu mõistlik, veermik mitte liiga  jäik ja vedrustus parajalt pehme, et meie teedel igati eeskujulikult hakkama saada.

Volkswagen T-Roc

T-Roc on ehe urbanistlik sõiduvahend noortele – kompaktne, nooruslik ja moodne linnasõiduk oma parimas kastmes.

Seest on T-Roc ruumikam kui väljast vaadates eeldada võiks. Tagaistmel on küll piisavalt jalaruumi, aga üle kahe istuja seal ennast mugavalt ei tunne. 

Vedrustus on pigem jäigem ja toetab rohkem sportlikku sõidustiili. Juhikoht on hea väljavaatega ja avar. Tüüpiliselt Volkswagenile on baasvarustus kasinavõitu ja vaadata tuleks pigem kõrgema varustustasemega mudeli poole. 

BMW X3 ja X5

Kui materiaalsed võimalused on tiba suuremad, siis hea kombinatsioon luksuslikust ja sportlikust sõiduvahendist on BMW linnamaasturid. 

Rohkelt mugavusvarustust, hea ergonoomika ja silmatorkav välimus muudab BMW linnamaasturid atraktiivseks igas vanusegrupis ostjatele. BMW pakub kuhjaga emotsioone ja sõltuvalt jõuallikast võib sellega sõitmine olla vägagi elevust pakkuv. 

Paraku tuleb selle margi linnamaasturi ost põhjalikult läbi kaaluda, sest lisaks kallimale soetusmaksumusele on X3 ja X5 ülalpidamine tuntavalt kulukam, kui mõne „rahvautost“ konkurendi omamine.

Head Uudised GoodNews