Täna toimub E-smaspäev, kus koguni 280 veebipoodi teevad ulatuslikke eripakkumisi.
E-smaspäev on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt kaks korda aastas korraldatav e-ostlemise päev, kus erinevad veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul sooduspakkumisi. Esimene sarnane kampaania toimus 2014. aastal ning on igal aastal kasvanud järjest suuremaks. Kampaania eesmärk on tutvustada Eesti e-poodide kasutajasõbralikke ning turvalisi lahendusi.
E-smaspäeva kampaania vältab 9. mai südaööni kuni kl 23.59. Eesti E-kaubanduse Liit on kontrollinud kõikide osalevate e-poodide tausta, et tagada turvaline ja mugav ostlemine.
„E-kaubandus peegeldab üsna vahetult tarbijate käitumist ja valikuid,“ ütles Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Täheldame, kui hinnatundlikuks on inimesed muutunud ja kui hoolikalt kaaluvad oma ostuotsuseid. Keskmise leibkonna energiakulu on kasvanud rohkem kui 40%. Kõik sisendhinnad on aina jätkuvas tõusus. Toidukorv on juba kerkinud 12%, mis viib alla keskmist ostujõudu. Lisaks on sõda tekitanud paljude kaupade defitsiidi. Muutunud on ka see, et näiteks luksuskaupade ostmine on selgelt langenud – kalli ehte või uue käekella asemel tehakse pigem lõpuni praktiline valik. Samuti näeme survet sisustuskaupade müügile, kuna sõjast tingitult pandi uusarendusi seisma, mis annab 6-12 kuud hiljem sisustussektorile tunda. Aga kevade ja suve saabumisega seotud tarbekaupu soetatakse endistviisi – uut jopet või jalanõusid on ju ikka tarvis.“
Maksekeskuse statistika põhjal paisus eelmisel E-smaspäeval Eesti e-kaubanduse käive lausa kolmekordseks võrreldes tavapäevaga. Lisaks oli eelmise E-smaspäeva käive ligi 50% suurem kui aasta varem. „Ennustan, et seekord teevad E-smaspäeval väga tugeva tulemuse veebipoed, kes pakuvad oma kaubavalikut vähemalt 30% võrra soodsamalt – sellisena on tarbijate ootust aimata,“ märkis Väät.
Siinne e-kaubandus oli viimasel kahel aastal erakordselt mastaapses tõusus. Näiteks möödunud aastal kasvas Eestis e-ostlemine rohkem kui miljardi euro võrra ehk 50%, mis teeb kokku 2,5 miljardit eurot. „E-kaubanduse osa on 20% jaekaubanduse kogumahust. Sel aastal ületab e-kaubandus jaekaubanduse kogukäibest ilmselt juba 25% piiri, kasvades aasta võrdluses igas kuus 20-30%,“ lisas Väät.