Avaleht Hea Eesti asi HEA EESTI ASI I Eesti parim roheidufirma Woola toodab lambavillast pakkematerjali
HEA EESTI ASI I Eesti parim roheidufirma Woola toodab lambavillast pakkematerjali

HEA EESTI ASI I Eesti parim roheidufirma Woola toodab lambavillast pakkematerjali

Euroopa suurima roheidufirmade konkursi PowerUp! Eesti finaali võitis keskkonnasõbraliku pakkematerjali tootja Woola, kes esindab Eestit juunis toimuval rahvusvahelisel lõppvõistlusel. 

Euroopa säästva energia valdkonda toetava mõjufondi EIT InnoEnergy poolt ellu kutsutud mainekas PowerUp! konkurss toimus Eestis teadus- ja ärilinnaku Tehnopol eestvedamisel kuuendat korda.

30. aprillil üle veebi toimunud Eesti finaalis pälvis seitsme finalisti seas nii publiku lemmiku kui aasta idufirma tiitli Woola – 2019. aasta lõpus loodud idufirma, mis toodab lambavilla jääkidest pakkematerjali.

Woola ühe asutaja Anna-Liisa Palatu sõnul sündis idee meeskonna enda kogemusest: „E-poe pidajana nägime, kui palju kilesodi iga paki saatmisega kaasnes. Otsisime mullikilele keskkonnasõbralikku alternatiivi ning leidsime lahenduse lambavillas. Täna teeme koostööd mitmete e-poodide ja Omnivaga, et pakendeid edasi arendada ning oleme avanud rahastusringi investeeringute kaasamiseks. PowerUp! võistlus tuli väga õigel hetkel, sest võimaldab meil tutvustada enda ideed ja loodetavasti leida rahastajaid ka väljaspool Eestit.“

Eesti finaali žüriisse kuulusid Bolti kaasasutaja Martin Villig, BaltCap Growth Fund partner Heidi Kakko, InnoEnergy investeerimisjuht Lukasz Skarka, United Angels VC asutaja ning partner Gerri Kodres, Startup Wise Guys finantsjuht ja partner Dag Ainsoo.

Heidi Kakko sõnul sai võitja valikul otsustavaks uudne ja nutikas lähenemine mastaapse probleemi lahendamisele: “Kasutades lambavilla, millest 90% ei leia täna maailmas kasutust, suudab Woola vähendada keskkonda koormavate pakkekile jäätmete probleemi. Tootes villast pressitud pakkematerjali võrreldaval hinnatasemel praegusega, võtab turg selle kindlasti hea meelega vastu.”

“PowerUp! konkursi kõige suuremaks eristuvaks väärtuseks ongi fookus keskkonnale ja ressursside säästlikule kasutamisele – pikaajaliselt toimivad ainult jätkusuutlikud ärid ning sarnased konkursid aitavad nii probleeme teadvustada kui leida neile paremaid lahendusi,” lisas Kakko.

LEAVE YOUR COMMENT

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga