1. Avaleht
  2. Majandus
  3. Tehnoloogiafirma Cisco iga-aastane uuring: Y-põlvkonna noored on internetis pidevalt, nii tööl kui ka vabal ajal
Tehnoloogiafirma Cisco iga-aastane uuring: Y-põlvkonna noored on internetis pidevalt, nii tööl kui ka vabal ajal

Tehnoloogiafirma Cisco iga-aastane uuring: Y-põlvkonna noored on internetis pidevalt, nii tööl kui ka vabal ajal

Hiljuti avaldatud ülemaailmse uuringu aruandest „2012 Cisco Connected World Technology Report” selgus, et 18–30aastastest noortest koosneva nn Y-põlvkonna eluviisiks on olla üksteise ja maailmaga elektrooniliste sidekanalite kaudu pidevas kontaktis. Töötajatena on nad paremini informeeritud ning tarbijatena ja ka palgatöötajatena reageerivad nad ajast ja kohast olenemata kiiremini kui kunagi varem. Tõsi küll, see reaalajaline pidev suhtlus võib viia peaaegu sõltuvuseni.

Uuringuaruande „2012 Cisco Connected World Technology Report” (CCWTR) kohaselt vaatab 90 protsenti Y-põlvkonna noortest nutitelefonist e-kirju, tekstsõnumeid või sotsiaalmeedia kanaleid kohe hommikul, juba enne voodist tõusmist. Peaaegu 90 protsenti laeb pilte ja 62 protsenti videoid üles internetti regulaarselt. 29 protsenti vastanutest ütles, et kasutab nutitelefoni nii tihti, et ei oska enam öelda, mitu korda päevas.

“Pidev kontakt ja infootsing on minu põlvkonnale peaaegu mõistetamatud asjad, kuid praegu tööellu astuva generatsiooni jaoks normaalsed. Mulle tundub, et nad tahavadki kogu aeg kõigi ja kõigega ühenduses olla,” ütles Cisco Soome ja Baltimaade tegevdirektor Esa Korvenmaa. “Töötajatena kasutavad nad rohkem ja kiiremini erinevaid internetiallikaid, on paremini ja kiiremini asjadest informeeritud ning seega kärmemad. Kas Y-põlvkond teeb siis sama ajaga ka rohkem tööd kui meie, vanemad, sest nende töö- ja suhtlusvõtted on tõhusamad? Igatahes tundub, et asjade sedaviisi muutumine intensiivistab inimeste tööelu,” lisas Korvenmaa.

CCWTR-uuringu järgi toimub Y-põlvkonna suhtlus üha enam internetis. Kui rääkida kasutatavatest seadmetest, võib öelda, et nutitelefonid võistlevad sülearvutitega – kui saaks kasutada vaid üht seadet, valiks üks kolmandik nutitelefoni ja pisut rohkem kui kolmandik sülearvuti. 90 protsenti ostab endale asju internetist ja 58 protsenti loeb regulaarselt enne e-ostu otsuse tegemist internetist teiste klientide kommentaare. Kaks kolmandikku vastanutest ütles end veetvat sõpradega sama palju või rohkem aega internetis kui otseselt koos.

Võib-olla on veidi üllatav, et mehed eelistavad näost näkku kohtumisi sõpradega rohkem kui naised. Mehed veedavad sõpradega „päriselt” koos rohkem aega (38 protsenti vastanutest) kui naised (vaid 29 protsenti), kes peavad sõpradega interneti kaudu ühendust meestest rohkem.

Teisest küljest ei ole pidev ühendus ainult hea nähtus. Üle 40 protsendi vastanutest väidab end tundvat ängistust ja võõrutusnähte, kui nad ei saa nutitelefoni kaudu pidevalt asjadega kursis olla. Peale selle kasutab uuringutulemuste järgi 75 protsenti vastanutest nutitelefoni voodis, üle kolmandiku tualetis ja peaaegu pool (46 protsenti) pere või sõpradega einestades.

CCTWR on iga-aastane uuring. 2012. aasta sügisel ja talve hakul tehtud uuring oli juba kolmas ja Cisco tellimusel viis selle läbi USA uuringufirma InsightExpress. Uuringus osalesid 18–30aastased üliõpilased, äsja tööelu alustanud noored ja IT-spetsialistid ning eesmärk oli vaadelda inimeste käitumise, interneti ja rühmatöö suhet. Uuring hõlmas 18 riiki ja igast riigist 100 vastajat, ühtekokku 1800 inimest. Euroopa riikidest olid kaasatud Holland, Suurbritannia, Poola, Prantsusmaa, Saksamaa ja Venemaa.

Head Uudised GoodNews