1. Avaleht
  2. Majandus
  3. Ajujahi aasta areneja 2014 on Taxify
Ajujahi aasta areneja 2014 on Taxify

Ajujahi aasta areneja 2014 on Taxify

Taxify

Ajujahi eelmise hooaja meeskondadest valiti aasta jooksul enim arenenud ettevõte, kelleks osutus takso tellimise rakendus Taxify. Runner-up tiitli pälvis toitumisnõuandeid jagav portaal erikorgu.ee.

EASi esindaja Anu Puusaagi sõnul on hea meel tõdeda, et neljakümnest konkursil osalenud meeskonnast jätkab tegevust vähemalt kaks kolmandikku. „Muutunud võib olla küll toode, teenus või meeskonna koosseis, kuid positiivne on see, et ettevõtlusega siiski jätkatakse. Ajujahi eesmärk – olla ettevõtluse inspireerija, on täidetud,“ nentis Puusaag.

Staažikas Ajujahi žüriiliige ja SEB äriinnovatsiooni juht Mart Maasik sõnas, et konkursile järgnenud pool aastat on paljudele Ajujahist alguse saanud ettevõtetele proovikivi. “Mul on hea meel, et praeguseks tegutseb eelmise hooaja neljakümne finalisti hulka pääsenud meeskondadest üle poole. See on väga tubli tulemus. Kuigi pool aastat on näidanud, et kõik aasta areneja tiitlile kandideerinud tiimid on intensiivselt töötanud, väärib Taxify tunnustust oma ärimahtude kasvu kiiruse eest,” lisas Maasik.

Aasta areneja tiitli pälvinud Taxify areng on ettevõtte juhi Markus Villigu sõnul olnud alates maikuust kiire. “Kui mais oli meil kaetud Tallinn, Tartu ja Riia, siis praeguse seisuga oleme Taxify teinud või kohe tegemas kättesaadavaks Helsinkis, Oulus, Vilniuses, Gdanskis, Amsterdamis ja Minskis. Meie turu fookus ongi peamiselt suunatud Skandinaaviasse ja Ida-Euroopasse,” selgitas Villig.

Ta lisas, et praeguseks on meeskond kasvanud 29-liikmeliseks ning nende baasis on üle 1000 taksojuhi. Konkurentsieeliseks teiste sarnaste teenuste hulgas peab Villig seda, et nende kliendid on taksofirmad, mitte üksikud taksojuhid. “Taksofirmad on huvitatud oma turuosa säilitamisest ja kasvatamisest, mistõttu on nendel tarvis head tehnoloogilist partnerit, kellega koostööd teha,” ütles Taxify esindaja.

Runner-up tiitli pälvinud erikorgu.ee meeskonnaliikme Raul Liive sõnul on algsest EasyEat projektist kasvanud välja erikorgu.ee, mis võrreldes kevadega on praeguseks hoopis midagi muud. “Kui alguses oli see mõeldud üksikindiviidide abistamiseks ja nende tervisliku toitumise edendamiseks ning toidukorvi koostamiseks, siis praeguseks on meie nõuanded suunatud tervele perele. Teenus on oluliselt paremaks muutunud ja oleme osanud ennast ka paremini positsioneerida,” selgitas Raul Liive. “Lisaks pakume toitumisnõustamist, retsepte ja toidukorvi koostamist ka rasedatele ja imetavatele emadele ning lastele. Soovijatele näitame toitudes sisalduvate süsivesikute kogust, mis on heaks abimeheks oma tervise seisundit jälgivatele inimestele,” lisas Liive.

Ajujahi finaali võitnud puidu mõõtmise rakendus Timber Diameter’i uus brändinimi on nüüdseks Timbeter. “Uus brändinimi koosneb kahest inglisekeelsest sõnast  – timber ja better,” selgitas meeskonnaliige Vallo Visnapuu. Kui kevadiseks finaalsaateks valmis Visnapuu sõnul langil mõõtmise rakendus, siis praeguseks on tehtud mitu uut arendust ning mitmetega ollakse lõppjärgus. “Visuaalselt ilusaks kujundatud äpil on nüüd saadaval panoraamvõte, mis ei moonuta pilti ning lisaks on valmis laomoodul. Paljud arendused on veel pooleli ja mõni nendest ka juba üsna lõppjärgus. Ettevõttel on lisaks Eesti turule juba tegemisi ka Soome ja Rootsi turgudel ning plaanis on läheneda ka uutele turgudele. Kuna paljude Eesti ettevõtete emafirmad on Soomes ja Rootsis, siis on nendele turgudele jõudmine olnud loogiline. Edasi aga vaatame Läti, Peterburi oblasti, Tansaania, Saksamaa ja Kanada suunas,” ütles Visnapuu.

Interaktiivsete muusikaürituste korraldamisega tegeleva ettevõtte Live on Screen esindaja Danoa Kampe sõnul on ekraanikontserdid võrreldes aastataguse ajaga valdkonnana arenenud. “Kui aasta aega tagasi tundus see kummaline, et ööklubis polegi DJ reaalselt kohal ja asub hoopis teises riigis ning on nähtav vaid ekraani vahendusel, siis nüüdseks on see hoiak muutunud,” ütles Kampe. “Kui alguses polnud meil maailmas ka konkurente, siis neli kuud pärast meie esimest üritust Eestis toimus USAs sarnane ekraanipidu. Ekraniseerumine ööklubimaastikul toimub siin ja sealpool Atlandi ookeani,” lisas Kampe.

Aasta areneja valimise žüriisse kuulusid Mart Maasik (SEB), Andrei Korobeinik ja Anu Puusaag (EAS).

EASi poolt ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partner on SEB ning suurtoetaja Nortal. Konkursi meediapartner on arileht.ee ning ruumipartner Eesti Hotellide ja Restoranide Liit. Ajujahi toetajate hulka kuuluvad: Advokaadibüroo Borenius, Buildit, Deloitte, EBS, Levira, Nasdaq Tallinn, Pärnu linn, Solaris, Tallinna Ettevõtlusamet, Tartu linn, Tartu Loomemajanduskeskus, Tehnopol, Ülemiste City.

Head Uudised GoodNews