1. Avaleht
  2. Äri
  3. Tartu Loomemajanduskeskuse projektis võidutses äriidee vaimse tervise sõnumitega T-särkidest
Tartu Loomemajanduskeskuse projektis võidutses äriidee vaimse tervise sõnumitega T-särkidest

Tartu Loomemajanduskeskuse projektis võidutses äriidee vaimse tervise sõnumitega T-särkidest

Projekti “Be the Future” parimateks valiti Rootsi-Eesti naiskond Orange 1 äriideega “Enough” ja Eesti-Läti naiskond Pink 2 ideeprojektiga “SK1N”.

“Enoughi” visiooniks on üles ehitada platvorm, mis pöörab tähelepanu vaimsele tervisele, müües positiivsete sõnumitega T-särke, mille tulust 10% läheb heategevusele. “SK1N-i” tooteportfelli kuuluvad keskkonnasõbralikud unisex-vegani-ilutooted. Võitjatiimid sõidavad võidureisile Berliini, et tutvuda sealse ettevõtluse ökosüsteemiga.

Projekt on suunatud Rootsi, Läti ja Eesti 15-18-aastastele tütarlastele eesmärgiga tõsta nende teadlikkust enda kui tööandja võimalikkusest tööturul, näitamaks ettevõtlust kui ühte karjäärivaliku võimalust. Koolitustsükli jooksul said 75 noort testida ja arendada enda ärilist mõtlemist reaalsetes olukordades, proovida koos töötamist rahvusvahelises meeskonnas ja küsida nõu edukatelt ettevõtjatelt. Programm toimus inglise keeles.

2020. aasta novembris alanud projekti esimese koolitustsükli käigus loodi üheksa ettevõtlusideed. Kuue kuu jooksul nõustasid noori Tartu Loomemajanduskeskusest mentorid Külli Hansen, Karin Sepp ja Katrin Tegova.

Žüriisse kuulusid ülemaailmse meediakompanii Httpooli esindaja Aiga Kalbjonoka Lätist, Örebro maakonna halduskogu strateegijajuht Åsa Lindin Rootsist ja rõivadisainer Kairi Lentsius Eestist.

Eestipoolne projektijuht Karin Sepp: “Projekt näitas, kui suur on noorte tütarlaste huvi ettevõtluse vastu ja nõudlus selliste programmide järele, kus päriselt reaalses elus saab oma ideid ja oskusi testida. Nii organiseerijad, mentorid kui ka žüriiliikmed olid ääretult positiivselt üllatunud lõpuesitluste tasemest ja professionaalsusest. Projekti käigus saime teada, et noortele on olulisteks teemadeks keskkonnasõbralikkus, paljudele neist olulised ka unisex– ja veganitooted. Lisaks peab nentima, et noored orienteeruvad väga hästi brändimaailmas. Neil on justkui intuitiivne oskus neid ise luua. Ka korraldajatele oli projekti esimene tsükkel suurepärane kogemus.”

Projekti teine koolitustsükkel algab sügisel. Programmi võetakse järgmised 75 tütarlast Eestist, Lätist ja Rootsist. “Be the Future” leiab aset kolme aasta jooksul (veebruar 2020 – detsember 2022), mille jooksul toimub kokku kolm koolitustsüklit.

Head Uudised GoodNews