Avaleht Majandus Ajujahis parimaks osutunud sotsiaalne ettevõte aitab lastel võidelda krooniliste haigustega
Ajujahis parimaks osutunud sotsiaalne ettevõte aitab lastel võidelda krooniliste haigustega

Ajujahis parimaks osutunud sotsiaalne ettevõte aitab lastel võidelda krooniliste haigustega

Triumf Health
Foto: Tauno Paaslane

SEB ja Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik valisid Ajujahi parimaks sotsiaalseks ettevõtteks rollimängul põhineva rakenduse Triumf Health, mis aitab lastel võidelda krooniliste haigustega, pakkudes neile psühholoogilist tuge.

Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhi Jaan Apsi sõnul on tegemist leidliku lahendusega, mis rakendab nutitehnoloogia ja rahvusvahelise ärimudeli laste heaolu teenistusse. Tiimil on väga selge näegemus probleemist, mida lahendatakse. “Triumf Health muudab nutiseadme tööriistaks, mille abil raskelt haiged lapsed õpivad kohanema oma uue olukorra ja muutunud elukorraldusega. Vähki, astmat ja diabeeti ravivad muidugi arstid, ent neile annab mäng infot muutuste kohta lapse emotsionaalse seisundis.”

“Triumf Health muudab nutiseadme tööriistaks, mille abil raskelt haiged lapsed õpivad kohanema oma uue olukorra ja muutunud elukorraldusega.” – Jaan Aps

Triumf Healthi mängurakendus on teaduspõhiselt välja töötatud koostöös laste, lastevanemate ja arstidega. Eesmärgiks on peita psühholoogilised teooriad ja hariduslik komponent mängu sisse nii, et see ei tunduks lapsele ravi osana. Mängu ülesanneteks on näiteks vee joomine ja aktiivne liikumine, mida mängulised tegevused neile meelde tuletavad. Lõppeesmärgiks on viia mängimise käigus õpitu osaks laste endi igapäevakäitumisest.

Ajujahi mentor ja SEB Balti äriarenduse strateegiajuht Andra Altoa märgib, et sotsiaalse ettevõtluse auhind tunnustab meeskonda ja selle liikmeid, kes on võtnud endale väga suure ülesande lahendada üheaegselt nii äriline kui ka sotsiaalne väljakutse – emotsionaalselt keerukas olukord laste ravis. „Loodud mängu väärtust ei suuda keegi paremini mõista kui need perekonnad, kes raskete hetkedega silmitsi seisavad. Seepärast on meeskonna suureks edusammuks lastevanemate toetus ning märkimisväärseks vahefinišiks kokkulepped haiglatega. Lisaks on Triumfi loodud mäng kergelt kohandatav ka erinevatele kultuuridele. See toetab meeskonna rahvusvahelist kasvu ja ärimudeli jätkusuutlikkust, mis on sotsiaalse ettevõtte puhul tähelepanu väärt,“ sõnab Altoa.

Praegu tegutseb Triumfi meeskond Eestis, Soomes, Singapuris ja Austraalias, kus rakendust testitakse. Hetkel on mäng Eetikakomisjonis hindamisel ning suvel plaanib tiim alustada kliinilisi katseid Tallinna Lastehaiglas ja Tartu Ülikooli Kliinikumis. Eestvedajad näevad, et tulevikus hakatakse nende mängu välja kirjutama nagu iga teist retseptiravimit.

Sotsiaalse ettevõtluse eriauhinnale kandideerisid kõik Ajujahile esitatud ideed, mis pakuvad lahendusi ühiskondlikele probleemidele. Eriauhinna panid välja SEB Eesti ja Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik. Lisaks 5000 euro suurusele auhinnale saab võitjatiim toetuspaketi, mis sisaldab ärialast nõustamist ja turundustoetust.

Ajujahi 2018. aasta hooaja võitis FoodDocs. Finaalsaadet saab järele vaadata SIIN.

Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Elisa.