1. Avaleht
  2. Koos koroonast üle
  3. E-poodide loomine aitas kolm Eesti ettevõtet koroonakriisist üle
E-poodide loomine aitas kolm Eesti ettevõtet koroonakriisist üle

E-poodide loomine aitas kolm Eesti ettevõtet koroonakriisist üle

Kolm Eesti ettevõtet said mullu keset koroonakriisi Luminori eestvedamisel uued veebipoed. Luminor uuris, kuidas ettevõtted nüüd, kui poodide käivitusest on omajagu aega möödas, kogemusele tagasi vaatavad.

„Eelmise aasta kevadel panime kokku erinevate Eesti e-kaubanduse ja digiturundusettevõtete ekspertidest koosneva meeskonna, kes panustasid oma teadmiste, aja ja olemasolevate teenustega kolme ettevõtte e-poe käivitamisse või olemasolevate lahenduste arendamisse,“ meenutas Luminori kliendikogemuse juht Kristjan Jasinski. Algatus startis samaaegselt kõigis kolmes Balti riigis.

Luminorile Eestis laekunud 92 avaldusest osutus üheks kolmest väljavalitust tuntud jaapanipärane toidukett Tokumaru, keda nõustasid Shop Roller, OCTA ja Lumav Commerce. Esimese restorani avas Tokumaru juba 2014. aastal ning on lisaks Tallinnale ja Tartule laienenud ka üle lahe Helsingisse, kuid koroonakriisi alguses kiiruga tehtud veebileht oli jäänud ettevõtte enda arengust mitu sammu maha. Eriti vajas tähelepanu just restoranist kaasaostmist võimaldava funktsiooni arendamine, mis ettevõtte kaasasutaja Kadri Vahe sõnul on restoranide jaoks majanduslikult väga oluline teenus: „Toitlustusvaldkonnas teenust pakkuvad toidu tellimise platvormid võtavad meeletut vahendustasu. Enda leht annab siin kindlad eelised.“ Nüüdseks on Tokumaru e-poe müügiosakaal umbes 10% kogu kaasamüügi mahust. Eesmärk on see saada 30% peale.

Projektis osalenud Pärnu Maarja-Magdaleena Gildi tegevjuht Stella Laur peab isiklikus plaanis suurimaks õppetunniks saadud teadmist, et mõned asjad võivad kujuneda kardetust lihtsamaks. Gildi e-poe ehitamise juures saadi abi Web Huntilt, Lumav Commerce’ilt ja REK Fotolt nii IT-toe kui tootefotode näol. Kõige suuremaks boonuseks on kujunenud Maarja-Magdaleena Gildi uue e-poe juures võimalus lisaks toodetele ka töötubasid broneerida. „Gildi maja suurim väärtus on siiski kahtlemata füüsiline külastus ja seeläbi saadavad emotsioonid,“ selgitas Laur.

Kolmas programmi valitud ettevõte oli ka Tartumaal asuv juurviljade hulgimüügiga tegelev Luxveg, kellele tulid appi Voog, Sviiter ja Lumav Commerce. Luxvegi juhataja Toomas Soopere võtab projekti kokku vanasõnaga: „Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem.“ Luxvegi jaoks tuli Soopere hinnangul e-poe omamine kasuks uue suhtluskanalina, mis on meelitanud muu hulgas ka tavakliente ajakohast ja hästi toimivat kodulehte rohkem külastama.

Head Uudised GoodNews